Podcast: Switched at birth

Post Reply
ReMe

Podcast: Switched at birth

Post by ReMe » Sun Feb 18, 2018 1:55 pm

Meest bizarre verhaal ooit, een 'natuurlijk experiment' over de effecten van een gezin op een kind:
https://www.thisamericanlife.org/360/switched-at-birth

Waarschuwing: het is best een pijnlijk verhaal!
Het woord wordt niet genoemd maar ik denk bijna wel zeker te weten dat deze ouders autistisch zijn.

Gerben

Re: Podcast: Switched at birth

Post by Gerben » Sun Feb 18, 2018 3:44 pm

Da's zeker een bizar verhaal. Bedankt voor het delen.
ReMe wrote:
Sun Feb 18, 2018 1:55 pm
Het woord wordt niet genoemd maar ik denk bijna wel zeker te weten dat deze ouders autistisch zijn.
De Miller's? Dat zou heel goed kunnen... Daar zit in ieder geval wel wat mis, zo blijkt op het eind:

(spoiler alert!)

Jake Halpern
This is Sue reading a letter she got some time ago from her newfound Miller sister, Faith.

Sue Mcdonald
"Though there are many, many good things about our family and parents and being raised by that family, there were also some definite deficits. If you're ever curious as to what they were, I would be very willing to fill you in, so you fully appreciate the parents who raised you. Between ourselves, Ruth and me, we, or at least I, always figured you lucked out. Probably Martha with her happy-go-lucky nature could take the climate of the Miller home better. And we hope you flourished in the McDonald household."

Jake Halpern
Wow. Wow.

Sue Mcdonald
Yeah.

Jake Halpern
So she's basically saying to you, you may have actually gotten a break here being in the family that--

Sue Mcdonald
Yeah, I lucked out.

Jake Halpern
Are there times when you feel a little bit guilty about kind of having lucked out with the home that was maybe a little bit easier to grow up in?

Sue Mcdonald
Well, sure, I guess, a little built of guilt, but it's not my fault. I didn't have anything to do with it.

My sister Faith called. And she was talking about the way her mother would talk to her. And I'm thinking, how would I have survived with that kind of upbringing? And I didn't grow up like that at all. I don't know how I would have survived.
'T is ergens wel jammer dat er niet op in gegaan wordt waar Faith nu op doelde...
Zoon die vermoedt dat z'n vader Asperger's is.

ReMe

Re: Podcast: Switched at birth

Post by ReMe » Tue Feb 20, 2018 3:34 pm

Rutger wrote:
Sun Feb 18, 2018 3:44 pm
Da's zeker een bizar verhaal. Bedankt voor het delen.
[...]
De Miller's? Dat zou heel goed kunnen...
Ja precies. Bij beide echtlieden waren er momenten waarop ik dacht, misschien toch niet, maar het hele verhaal bij elkaar is toch wel tekenend.

Ik moest hieraan denken vanwege de vraag "Had je uit huis geplaatst willen worden?". JA!! Als er maar niet een ander onschuldig kind in mijn plaats hoefde.

Post Reply