Boeken

Diana
Site Admin

Boeken

Post by Diana » Wed Mar 02, 2016 7:31 pm

Op de website hebben we alleen boeken gezet die direct gaan over het onderwerp 'kind van auti'. Dat wil zeggen, Autisme in het nest en FamilieASSpecten.

Daarnaast zijn er uiteraard nog veel meer boeken in de wereld. Denk daarbij aan boeken over psychologie, gezin, opgroeien, persoonlijke ontwikkeling en wat al niet meer. Op het psychologiemagazine.nl forum werd ook ooit gevraagd "Welke boeken hebben je geholpen?"

Dit topic stelt dezelfde vraag: Aan welke boeken heb je wat gehad in je zoektocht naar en verwerking van het autisme van je ouder? Welke boeken heb je nuttig gevonden voor jouw persoonlijke ontwikkeling?
Dochter van autistische moeder en narcistische + alcoholistische vader

Abel

Re: Boeken

Post by Abel » Fri Mar 04, 2016 1:16 pm

Na de burnout heb ik veel aan het boek Voluit leven uitgeverij Boom gehad. Hier had ik ook de mogelijkheid om de daaraan verbonden cursus te volgen. Meer een boek voor persoonlijke ontwikkeling. Want eigenlijk weet je niet goed hoe alles werkt als kind van autistische moeder.

Diana
Site Admin

Post by Diana » Mon Mar 07, 2016 6:23 am

Deze? https://www.boompsychologie.nl/product/1/Voluit-leven

Had er nog niet van gehoord maar klinkt als een zinvol zelfhulpboek.

Abel

Post by Abel » Mon Mar 07, 2016 2:52 pm

Klopt dat is het goede boek. Waar ik zelf een boekwerk van heb gemaakt is van de site van Hester Lever. Haar onderzoeken, de tentakels van autisme en nog meerdere onderzoeken heb ik geprint om af en toe er weer eens bij te pakken als ik ergens mee zit.

Francien

Post by Francien » Wed Mar 09, 2016 4:02 pm

het boek 'Autisme in een ontwikkelingsperspectief' van Martine Delfos heeft me enorm geholpen bij het snappen van mensen met autisme. Het is zeker ook interessant als de auti een volwassene is.
dochter van waarschijnlijk auti moeder, vader en stiefvader, ook grootouders etc. met auti trekken
gescheiden van man met diagnose Asperger

Diana
Site Admin

Post by Diana » Wed Mar 09, 2016 6:29 pm

Ik heb er meerdere op mijn verlanglijstje staan en zal zeker niet snel aan alles toekomen dus, maar ik zet jullie suggesties erbij!

Zelf heb ik Life and How to survive it in mijn boekenkast als grote favoriet staan. Gaat niet over autisme maar over mentale fitheid en wat de fitste/gezondste mensen gemeen hebben. Heel interessant om te lezen en een idee te krijgen van wat mentale gezondheid nu eigenlijk is. Dé tip uit het boek om mentaal gezonder te worden: jezelf blootstellen aan verandering. Vond ik een heel zinvolle boodschap :)

Francien

Post by Francien » Fri Mar 11, 2016 8:23 pm

Abel wrote:Klopt dat is het goede boek. Waar ik zelf een boekwerk van heb gemaakt is van de site van Hester Lever. Haar onderzoeken, de tentakels van autisme en nog meerdere onderzoeken heb ik geprint om af en toe er weer eens bij te pakken als ik ergens mee zit.
Ja helemaal mee eens!
dochter van waarschijnlijk auti moeder, vader en stiefvader, ook grootouders etc. met auti trekken

Diana
Site Admin

Post by Diana » Sat Mar 12, 2016 4:06 pm

Ik ken van Hester Lever "De tentakels van autisme en de vleugels van vertrouwen" en "Onder de loep: Autisme in de familie".
Heeft zij nog meer artikelen geschreven?

Francien

Post by Francien » Sat Mar 12, 2016 9:45 pm

anna wrote:Ik ken van Hester Lever "De tentakels van autisme en de vleugels van vertrouwen" en "Onder de loep: Autisme in de familie".
Ik denk dat alles op haar website staat. www.hesterlever.nl

Diana
Site Admin

Post by Diana » Sun Mar 13, 2016 9:00 am

Francien wrote:
anna wrote:Ik ken van Hester Lever "De tentakels van autisme en de vleugels van vertrouwen" en "Onder de loep: Autisme in de familie".
Ik denk dat alles op haar website staat. http://www.hesterlever.nl
Ah, okee, dan ben ik waarschijnlijk wel up to date :)

Post Reply