Artikel – ‘Hoe het is om op te groeien met een getraumatiseerde moeder met autisme’ op VICE

Post Reply
Diana
Site Admin

Artikel – ‘Hoe het is om op te groeien met een getraumatiseerde moeder met autisme’ op VICE

Post by Diana » Mon Jun 28, 2021 7:51 am

Op 24 juni 2021 verscheen op VICE.nl een artikel over opgroeien met een getraumatiseerde moeder met autisme. Lees het hier.
Dochter van autistische moeder en narcistische + alcoholistische vader

Stipje

Re: Artikel – ‘Hoe het is om op te groeien met een getraumatiseerde moeder met autisme’ op VICE

Post by Stipje » Mon Jun 28, 2021 12:02 pm

Wat een prachtig mooi verwoord verhaal.
Dankjewel Anna, dat je ons verhaal zo voor her voetlicht weet te brengen. Heel mooi zorgvuldig en ook eerlijk gedaan.
Dochter van vermoedelijk auti moeder en lieve warme overenthousiaste vermoedelijk ADHD vader. Jongensmoeder en vrouw van lieve warme stoere man. Zus in groter gezin.

Gerben

Re: Artikel – ‘Hoe het is om op te groeien met een getraumatiseerde moeder met autisme’ op VICE

Post by Gerben » Mon Jun 28, 2021 1:19 pm

Dank je, Diana, voor de link.
Zoon die vermoedt dat z'n vader Asperger's is.
(Hij is dan wel inmiddels overleden, maar om nou te zeggen dat ik hier post omdat hij het "was", dat dekt de lading niet :? )

Diana
Site Admin

Post by Diana » Wed Jun 30, 2021 1:15 pm

Graag gedaan. Ik werk de website ook bij en zou dan eigenlijk alles ook op het forum zetten was het plan. Maar dat vergeet ik vaak. Ik zal er nog eens een paar bij zetten, voor wie niet op de nieuwsbrief staat is het misschien leuk om langs deze weg updates te krijgen?
Dochter van autistische moeder en narcistische + alcoholistische vader

Estr

Post by Estr » Wed Jun 30, 2021 2:28 pm

Wat een indrukwekkend artikel. Dat zindert nog wel even na.
Dochter van ouders met vermoedelijke ASS. Moeder herkent het wel bij vader, niet bij zichzelf. Vader herkent het totaal niet (bij moeder en zichzelf)

Dreaming

Post by Dreaming » Sun Jul 04, 2021 1:11 pm

Mooi artikel Diana! Een eerlijk en open verhaal over hoe het is om met een moeder met autisme op te groeien en wat dat met je doet, met oog voor de impact en zonder het te dramatiseren (wat de media soms nog wel eens wil doen). Het einde is ook herkenbaar, de pijn niet door willen geven en (mede) daarom geen kinderen willen.

Estr

Post by Estr » Mon Jul 05, 2021 2:33 pm

Ik heb mede hierdoor ook gekozen om geen moeder (proberen) te worden. En dat is gelukt.

Voor mij was kind zijn en opgroeien in een gezin een traumatische ervaring. Ook de wijze waarop mijn moeder het moederschap leek te ervaren, (steeds overspannen, prikkelbaar, moe en chagrijnig) was voor mij geen droomtoekomst.
Dochter van ouders met vermoedelijke ASS. Moeder herkent het wel bij vader, niet bij zichzelf. Vader herkent het totaal niet (bij moeder en zichzelf)

Post Reply